Dnes Bertinka porodila mrtvá miminka

05.12.2011 10:51

Zřejmě předčasný porod trval od 6.30 - 7.30 hodin. Ani jedno miminko nejevilo známky života, nepomohlo ani masírování srdíčka. Večer Bertolda dost krvácela, nebyli cítit pohyby. Jelikož byla klidná a nejevila žádnou nervozitu, vyčkávali jsme. Celou noc jsem Bertinku kontrolovala, dala jsem si jí vedle postele. Ráno mě vzbudila s jemným pískáním, vytlačení prvního miminka bylo pro ní dost bolestivé. Byla jsem v šoku, když se nehýbalo, myslela jsem si, že je to normální, než se vzpamatuje. Pak jsem mu masírovala srdíčko, bohužel zbytečně. Neprobralo se. A takhle to to šlo až do pátého porodu. Z každým jejím tlačením jsem se modlila, aby bylo morčátko živé. Dvě z nich neměli oční bulvy a jedno zkroucenou pacičku. Tři byly holčičky, jeden chlapeček a to poslední už ani nevybalila z blány, takže nevíme. Koukala jen hlavička, jaksi zakrslá. Probírala jsem ze z toho asi 2 hodiny se záchvatem pláče, na zhroucení. Všem jsme udělali venku před domem společný hrobeček. Hlavně že je alespoň Bertinka v pořádku. Snad se příště dočká krásných zdravých miminek.

 

Pro mě další první a špatná zkušennost!

 

 

Názory jiných chovatelů na tento problém:

1.) Potrat (tomu se nedá zabránit)

2.) Drobná samička, která nedonosí mláďata (budeme tedy do další březosti vykrmovat, nakoupila jsem spoustu papání, vitamínky speciálně pro morčíky a seno s bylinkami) - nejideálnější váha samičky k nakrytí 800 g

3.) Geny či krev samičky a samečka se nesnesou (najdeme Bertince jiného ženicha a uvidíme), dle mého názoru nesmysl

 

Chovatelka Jana Špalková radí: I když se vám budou ostatní chovatelé smát, choďte se samičkou v březosti na ultrazvuk, at´ víte, že je vše v pořádku (určitě budu)

 

Názor na tento problém od odborníka:

MVDr.Kuncl reaguje:

9.12.2011

Dobrý den, Vaše skinny samička potratila a příčin potratu může být velice mnoho. Bez pitvy mrtvého plodu či vyšetření plodové vody v laboratoři nelze jednoznačnou příčinu potratu určit. Je dost pravděpodobné, že pokud už jste necítila pohyby 4.12., byla již mláďata mrtvá.