Jak jsem začala s chovem

16.02.2011 14:46

Jelikož mám velice vřelý vztah ke zvířátkům, chtěla jsem si pořídit ještě k naší fenečce yorka nějakého zvířecího mazlíčka. Hledala jsem na webu velice dlouho, až jsem poprvé uviděla právě skinny morčátka. Okamžitě jsem se do tohoto druhu zamilovala a začala každý den studovat různé informace od péče až po chov tohoto druhu.

 

Poté se mi podařilo v lednu 2011 koupit morčecího chlapečka Quiriseena s PP od chovatelské stanice Marsyas, který se narodil 21.12.2010 (mimo jiné, velice příjemná a ochotná paní Matějovcová, která mi dokázala a dokáže se vším ochotně poradit) přesně v barvě černé. Bohužel páreček neměli. Jak jsem zjistila, není vůbec snadné takové morčátko sehnat a už vůbec ne zrovna v té době, kdy by jste ho moc a moc chtěli. Jediná naděje je opravdu rezervace a čekat, až se morčátka narodí a budou připravené jít k novému majiteli.....

 

Když jsem si první den přivezla morčátko domů, byla jsem trošku bezradná. Odmítal potravu, byl stále schovaný jen ve svém domečku a tak jsem okamžitě psala paní Matějovcové o radu co dělat a jak dlouho to potrvá, než si na nový domov a majitele morčík zvykne. Udělala jsem vše dle jejích rad a skutečně za dva, tři dny si na mě morčátko zvyklo, začalo mi i jíst z ruky a při chování nádherně brumlalo. Nastudovala jsem si i morčecí řeč, abych mu lépe porozuměla....a opravdu to funguje! Byla jsem až překvapená, jak je to chytrý a mazaný tvoreček.