Naše první morčátko

20.01.2011 15:41

Quiriseeno (černý)

 

Náš Quirda (Kvirda) se má čile k světu a je to pěkný žroutík. Denně vyžaduje zeleninu, granulky, seno a tvrdý chléb. Zbožňuje salátové okurky a papriku, po naťi z mrkve se jen zapráší. A také hodně bobkuje. Denně mu měním jeho pelíšek, aby byl pořád v čisťounku a pěkně vyvoněný - což on je sám o sobě. Pod hobliny mu dávám starý ručník, mám pro něj vyhrazeny tři, aby měl pěkně měkoučko. Mimo svého pelíšku se mnou tráví hodně času, snažím se mu dost věnovat. Dám si ho vedle mě na gauč na deku, kde se nejprve pořádně vydovádí a pak spokojeně pozoruje, co se okolo něho děje. Také se naučil na mě sám vylézt, když sedím vedle něho, usadí se mi v náručí a spokojeně brumlá... Vyžaduje hlazení a povídání si s ním. Když už je třeba někdy ve svém boxu moc dlouho, začne hlasitě pískat a kvíkat, dokud nepřijdu a nevyndám ho ven. Tak takový je to pašák!

Náš Quirda si velice zvykl na svůj dřevěný domeček v boxu, když mu ho třeba někdy zapomenu dát (vyndavám mu ho, když chci, aby se proběhl, protože jinak je pořád zalezlý pod ním) strašně vyvádí. Bez domečku neusne. Dokonce si pod něj i natahá jídlo, aby byl pořád schovaný. Dala jsem mu pod něj plastovou krabičku s ručníčkem jako pelíšek....jakpak si hoví! Už mám pro něj vyhlídnutý jiný teploučký ve tvaru papučky z kožešinky. Strašně se mi líbí a myslím si, že se bude líbit i morčíkovi. Bude mít krásný a pohodlný pelíšek.

Také je důležité nechat morče každý den proběhnout po místnosti, aby nezdravě nepřibíralo(to jsem se dočetla a řídím se podle toho). Já ho dávám na gauč, kde mám jistotu, že nic neprovede, jako např. překousání kabelů atd. Nebojte se, že spadne. Morčátka z výšek neskáčou, alespoň ne ten náš.