Zatím neznámá nemoc

20.02.2012 17:42

Asi před týdnem jsem na Ciaře spozorovala změny na kůži, které se neustále zhoršovali a pak zase zlepšily a zase zhoršily. Nemoc se projevila šupinatěním kůže, loupáním a svědivostí, kterou si škrabala. Navštívila jsem dvě veteriny. Ani na jedné mi neporadili, co by to mohlo být, jelikož se nespecializují na morčata a už vůbec ne nahatá. Vyzkoušela jsem různé mastičky dle rad různých chovatelek a nic nepomohlo. Někdo tvrdil převitamínování, jiný zas alergie, další přílišné mazání kůže. Nakonec jsem dostala od pí. Ilonky radu nad zlato - mazat Clotrimazolem.... a ejhle, po třech dnech byl hned vidět rozdíl k lepšímu. Nicméně jsem se objednala k odborníkovi na malé hlodavce, kterého mi doporučila pí. Katka. Sama jsem zvědavá, co morčici trápí za nemoc.

 

                                                                                      před mazáním                                                             

    

třetí den po mazání Clotrimazolem

 

Bertě se nemoc také vrátila, která ji provází téměř od malinka a tak jsem se rozhodla řešit rovnou i jí. Stejné jako u Ciary to není. Ale podobné. Suchá kůže, na některých místech se loupající a někde i praskající do krve. Bílé fleky na kůži je zeslabená kůže po sloupnutí.